torsdag den 4. marts 2010

noget om ben og balance

Okay, det her indlæg er lidt langt ude. Jeg indrømmer med det samme. Jeg spurgte hesten om det, men hun svarede sq ikke, what gives?

Nåmenaltså, det jeg kom til at tænke på: er det bedre at have fire ben end to når man snubler eller mister balancen? Jeg mener, når for eksempel en hest mister fodfæstet med én hov, så har den jo stadigvæk 3 andre at genvinde det med, men så tænker jeg, at det måske er svært at holde styr på fire ben og at det måske opvejer fordelen ved at ramme jorden fire steder...

Omvendt har mennesker jo kun 2 ben og når vi mister balancen med et ben er der ikke så mange muligheder for at redde situationen med det andet, men vi har jo så selvfølgelig resten af kroppen og i særdeleshed armene til at hjælpe...

Nå... Jeg kom til at tænke på det, kunne ikke ræsonnere mig frem til et svar og hesten var som sagt slet ikke nogen hjælp.

4 kommentarer:

  1. Øhhhm....jeg tror 4 er bedre end 2. Har du måske nogensinde set et 1000-ben snuble? HVA!!!?

    SvarSlet
  2. tusindben gælder overhovedet ikke, deres tyngdepunkt er jo meget meget lavere! er det ikke?

    SvarSlet