torsdag den 3. december 2009

at vide og at føle

Er der mon en grænse for hvor meget man kan vide?

Jeg synes jeg ved en foruroligende masse ting og jeg synes også at det ikke rigtigt hjælper eller gør nogen vild forskel.

Det er selvfølgeligt ikke rigtigt, det at jeg ved det, betyder også - i mit tilfælde i hvert fald - at jeg forstår det. Jeg ved hvorfor det er sådan og hvad jeg kan gøre.

Nogen gange er det bare som om mit hoved er ved at eksplodere af al den viden, for uanset hvad og hvor meget jeg ved, er det jo stadigvæk bare tanker. Selvom jeg forstår baggrunden og ved hvorfor jeg har det på en bestemt måde...

Alt det jeg ved er jo bare tanker og ord. Det siger ingenting om hvordan jeg føler mig, hvordan jeg har det.

Men dammit jeg ved en masse.

2 kommentarer:

  1. Tror jeg kan følge dig :-)
    Jeg føler også jeg ved en masse, men at jeg ikke kan omsætte det...

    SvarSlet
  2. Jeg er imponeret, nogen gange mister jeg sq mig selv i svinget ;-)

    men ja lige præcis, det forbliver lissom viden på en måde...

    SvarSlet